07-Hospital de Órbigo – Ponferrada

Dissabte 4 de maig de 2024

Anem per la setena etapa. Molt més maca que la d’ahir, i tant! Al cap de poc de sortir, arribem a la magnífica ciutat d’Astorga, capital de la Maragateria. A destacar la Catedral i el Palau Episcopal, obra de Gaudí. A més dels bonics carrers i places de centre històric. Com que no hem esmorzat gaire abans de sortir, ens hem pres uns xurros amb xocolata que ens han sentat la mar de bé.

A partir d’aquí ja ens encaminem cap a l’altra gran comarca de Lleó, el Bierzo. Es tracta de la comarca que fa frontera amb Galícia i que a més del castellà, també es parlar Gallec. Per aquests tertitoris ja ens hem trobat força senyals de que hi ha gent que no vol pertànyer a Castella. Consideren l’antic regne de Lleó (Lleó, Zamora i Salamanca) com un territori amb entitat pròpia. Doncs bé, al Bierzo hem observat també que hi ha un moviment que reclamen deixar Lleó i passar a ser la cinquena província Gallega.

Bé, al que anàvem, sortim d’Astorga i de seguida ja comencem a pujar suaument, ens encaminem cap a les muntanyes de Lleó, de fet podem veure alguns cims nevats. Després d’arribar a Rabanal del Camino, un bonic poble amb molt d’encant, continuem pujant. Passat Fonceabón, al cap de poc ens trobem un dels i drets més coneguts del Camino: la Creu de Ferro (o de Fierro). És el punt més alt de tot el camí, quasi 1600m. La creu està envoltada de milers i milers de pedres que llencen els peregrins. Les porten de tot arreu, hi ha noms, desitjos, promeses… es posen d’esquena a la creu i llencen la pedra com a la Fontana de Trevi.

Ja som al. Ierzo. A partir d’aquí després de planejar uns 4 o 5 Km, comença la gran baixada. Com que no soc trialero i ja la vaig baixar fa dos anys a peu, he anat per la petita carretera, quasi sense trànsit. Gran baixada de quasi 14 Km. Els meus companys de viatge han passat pel camí. Si t’agraden les baixades tècniques, val la pena i s’ho han passat molt bé.

En fi, que baixant passem per poblets molt macos com Acebo, Riego de Ambrós i, al final, Molinaseca, amb el seu pont romà.

Ara ja, per zones urbanes, arribem a Ponferrada, capital del Bierzo i final de la nostra etapa d’avui.