23-Rabanal del Camino – Molinaseca

Dimarts 24 de maig de 2022

Aquesta 23a etapa l’hem iniciat a Rabanal de Camino. Un poblet petit però molt pintoresc i agradable.

Ahir hi vam arribar pujant, doncs avui toca continuar pujant. Al menys la primera part de l’etapa, fins arribar prop de l’Alto del Mojón, és el punt més alt de tot el camí de Santiago i també és on es troba la Creu de Fierro.

Així doncs, sortim amb molt de fred, uns 5 graus i amb molta boira. Tot i que no ens impedeix gaudir d’un agradable camí, rodejat de molta vegetació. Com ha canviat el paisatge, de tant en tant ens girem i encara podem veure la Meseta al fons, aviat la perdrem de vista.

Al cap d’una mica més d’una hora arribem al poblet de Monceabón, també molt ben posat i amb serveis. Aprofitem per fer un cafè. Ens falten encara uns 2 Km de pujada. De sobte arribem a un petit pla i ens trobem de nassos amb la famosa creu de Fierro. A més de la creu hi ha una àrea de descans i una ermita.

La creu està totalment rodejada de milers i milers de pedres. La tradició mana que els pelegrins que vulguin portin un misatge, desig, o el que calgui escrit a la pedra. Llavors s’hi posen d’esquena i la llancen als peus de la creu. A l’estil Fonatana de Trevi, vaja. Nosaltres no hem seguit aquesta tradició i després de fer les oportunes fotografies, hem continuat caminant.

Ara tenim uns 6Km en que anirem planejant, ara baixa, ara puja. Sempre de manera suau, el que passa és que el corriol està força descarnat i molt rocallós, cosa que obliga a estar atents.

Passat aquest tram, ja som al Bierzo. I comença a ploure!

Comença la gran baixada, quan dic gran, ho vull dir en tots els sentits. Perquè és llarga (12 Km), amb molt desnivell (Quasi 1.000 m) i amb molta dificultat en molts trams. Cal vigilar molt, ens trobem moltes roques, pedres soltes. A més cal afegir que està plovent i que la boira continua.

Passem per paratges magnífics, tot i les condicions en gaudim molt. Així que a fer treballar els genolls, les cames i no perdre la concentració.

A mitja baixada ens trobem el poble d’Acebo i 3 Km més avall, Riego de Ambrós. Tots dos molt pintorescs. A Riego aprofitem per menjar alguna cosa.

Ha parat de ploure i surt el sol i a més el camí ha millorat. Què bé, s’agraeix molt.

Desprès de dinar encara ens falten 5 km per arribar. Abans de sortir veiem que torna a plore, així que fem aquest darrer tram per un corriol a l’estil dels comentats abans. Una autèntica trialera que es diu en el món de la BTT.

Al final, arribem a Molinaseca, la nostra destinació d’avui. Avui amb les cames i els genolls més tocats, però vaja, demà serà un altre dia i espero que com a nous començarem la 24a etapa.