Camprodon – Coll d’Ares – Torre del Mir – Molló

Bonica i espectacular ruta. Una mica exigent, però, vaja, mica en mica es deixa fer.

Sortim de Camprodon pel Golf. Ja d’entrada va pujant però en ser pista es fa bé. Arribem a la urbanització de Fonrubí, d’aquí anem a trobar la carrretera que va a Rocabruna i Beget. La seguim uns metres per deixar-la de seguida per una pista que ja sense pausa anirà ascendent fins el Coll d’Ares. Anem passant per diversos colls, ens trobem algunes rampes importants, i poc a poc arribem al Coll d’Ares, frontera admistrativa dels dos estats.

Continuem, entrem a França, després d’uns metres per carretera, agafem una pista a l’esquerra, anem planejant i creuant grans boscos, espectacular, paisatge sorprenents. Estem anant pel camí de la Colada de Prats. Al cap d’una estona, per un corriol molt curt que ens obliga a posar el peu a terra, arribem a la Torre del Mir, espectacular construcció que ens permetrà gaudir d’unes vistes excepcionals de la Vall del riu Tech, amb Prats de Molló al fons.

Per tornar hem de desfer uns 1.500 metres de camí, ara ja anem baixant direcció a Molló. Cal estar atents, doncs en algun moment la pista es torna molt pedregosa i costa dominar la bici.

Quan som quasi a Molló, no hi entrem, baixem per una ràpida pista, força espectacular que ens portarà al fons de la Vall, al riu Ritort. Ara, una breu (1 Km) i intensa pujada ens porta a la carretera la qual ja no la deixem fins arribar a Camprodon.

Cliqueu la imatge per accedir a l’àlbum de fotos