18-El Burgo Ranero – Mansilla de las Mulas

Dimecres 18 de maig de 2022

Aquesta etapa força llarga i messetària, l’hem dividida en dos. Avui ens quedem a Mansilla de las Mulas. Demà arribarem a León.

Doncs poca cosa a dir avui. Sortim del Burgo, que tal com vaig comentar ahir, ben poca cosa interessant hi ha.

Hem de fer quasi 20 Km, sabeu? Doncs quasi bé tots per una gran recta, amb una carretereta local a la dreta i, això sí, flaquejada d’arbres per l’esquerra, per on ve el sol. En aquest aspecte es veu que ha millorat el camí. Sembla que fa uns quants anys no hi havia quasi cap arbre. Es veu que en van plantar i la veritat és que es nota, ja no només per les ombres, ja que en el nostre cas no està fent gaire calor. A més resulta molt més agradable per la vista.

Doncs no podem dir gaire cosa més. Al principi, els arbres que flanquegen el camí, estan “vestits”, o sigui, han posat a l’escorça retalls de roba feta amb punt de creu. Als 5Km trobem un aeròdrom petitet, una mica més endavant un bosc, sí, un bosc i a més hi havia un munt de bous i vedells.

Com més ens acostem a Lleó, veiem que comencen a abundar les granges de ramaderia vacuna.

Fins els 13,5 Km no passem per un poble: Reliegos. Hi trobem alguns albergs i cafeteries. Ens hi aturem una estona.

Al principi a la dreta tenim el ferrocarril convencional, de tant en tant passa algun tren que fins i tot té la seva gràcia. Desprès ens quedarà a l’esquerra.

També a l’esquerra tenim l’autovia i al línia de l’AVE. Un tren hem vist passar avui, i ahir dos.

L’autovia la creuem també més endavant.

I ja està, al final, arribem a Mansilla de las Mulas, un poble força gran i fortificat. D’entrada sembla interessant.

De moment el que us podem dir és que hem anat a dinar al restaurant La Curiosa i us el recomanem molt. Tenen un menú de 16€ amb plats típics però amb tocs originals. El local a més és molt agradable.